poniedziałek, 29 czerwca 2009

Bitwa pod Issos 333 p.n.e.


W sobotę odbył się organizowany przeze mnie pokaz Warmaster'a Ancients - Bitwa pod Issos.
Przyznam, że gdy go przygotowałem miałem pewne obawy i na myśl przyszedł mi cytata wielkiego francuskiego anty militarysty - Jean'a Jaures'a "Co będzie, gdy ogłoszą wojnę, a nikt na nią nie pójdzie". Tym razem jednak byłem zadowolony, że owo mądre stwierdzenie nie miało zastosowania do pokazu i uczestnicy stawili się w odpowiedniej liczbie.

Podziękowania dla Yori'ego dzięki któremu na pole bitwy dotarła elitarna macedońska falanga (dodam, że mająca znaczący wpływ na wynik starcia)

Wkrótce wrzucę tu pełny raport z bitwy. Teraz ujawnię jedynie, że po zażartej i wyrównanej walce zwyciężyli Macedończycy, ponosząc jednak poważniejsze straty niż historycznie, a kariera dowódcza Parmeniona zakończyła się o wiele wcześniej.

Brak komentarzy: