Citroën Traction Avant to jeden z najważniejszych modeli Citroena w historii marki. Jego budowę rozpoczęto w roku 1934 i kontynuowano, również w czasie Drugiej Wojny Światowej, aż do 1957 roku. Powstało ponad 760 tysięcy egzemplarzy tego samochodu.
Wykonane przeze mnie modele (Peter Pig 1/100) mają posłużyć jako sceneria i cywilne pojazdy do Wojny Domowej w Hiszpanii, lub pojazdy wykorzystywane przez którąś z walczących stron.
Zwłaszcza w początkowej fazie walk, na której chcę się skupić, cywilne samochody były rekwirowane przez różnego rodzaju milicje, ponieważ brakowało wojskowych ciężarówek i innych środków transportu.
W roku 1936 Citroeny były niewątpliwie w Hiszpanii dosyć popularna marką, stąd wybór padł właśnie na ten pojazd.
Przy okazji wykonywania modeli, których rzeźbę oraz jakość odlewu oceniam jako mocno średni (pojazdy nigdy nie były specjalnością Peter Piga i wychodzą temu producentowi dużo gorzej od figurek) miałem okazję wypróbować technike malowania szyb oraz wykonywania błyszczącego lakieru. Z efektu jestem w miarę zadowolony.
Citroën Traction Avant is one of the most important Citroen models. It's construction has started in 1934 and was continued, also during the Second World War, untill 1957. Over 760 000 units were built.
I've made these models (Peter Pig 1/100) to serve as scenery and civbilian cars for Spanish Civil War or cars used by the armed forces.
Especially in the initial phase of the war, I'm most interested in, civilian cars were confiscated and used by various militias due to lack of trucks and other means of transport.
Citroen cars were relatively popular in 1936 in Spain, so I chose this model.
At the occasion of painting it (rather average mould and sculpt - vehicles are not speciality of Peter Pig and are far below standard of their figures) I had an opportunity to try painting windows and gloss surfaces. I'm rather satisfied with the result.
15mm Napoleonic French Limbers
-
These Blue Moon limbers have been done for a while. This weekend I finished
basing them.
16 godzin temu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz