piątek, 25 maja 2012

Kilka słów Force on Force/ Few words about Force on Force



Po dwóch rozgrywkach czas podsumować Force on Force.
To bardzo dobry system do rozegrania potyczek do skali plutonu włącznie. System bardzo dobrze odwzorowuje to co jest kluczowe w tego typu starciach - poszukiwanie przez drużyny osłony i dobrych pozycji z których jest jak najlepsze pole widzenia.

Gracz mający doświadczenia z systemami przedstawiającymi większe starcia, gdzie teren jest bardziej umowny może mieć na początku problem z dostosowaniem się do tego.

FoF wymaga również stosowania przemyślanej strategii. Czasem nieopatrzne wystawienie na ogień nawet kilku żołnierzy i ich strata może zadecydować o przegranej.

Losowy charakter potyczki odzwierciedla natomiast ciągnięcie kart wydarzeń, wówczas gdy w czasie testów na kości wypadnie 1.

Nie można również zapominać o inicjatywie. Strona która na początku tury wygra testy na inicjatywę uzyskuje przewagę, na przykład pozwalając strzelać w pierwszej kolejności czy skuteczniej przerywać działania przeciwnika. Przegrywający musi kombinować w jaki sposób tą inicjatywę odzyskać.


After two games it's time to shortly review Force on Force.
It's a very good system for playing skirmishes up to platoon level. System simulates quite well the key features of such clashes - search for cover and good positions with enough visibility.

Player who has experience with bigger scale systems where terrain is more abstract may have at the beginning some trouble with changing attitude.

FoF requires also using adequate strategy. Sometimes exposing just one time on enemy fire and loosing only several soldiers may cause defeat.


The random events during the fight are represented by event cards that are drawn when during the tests player rolls 1.

One has to also mention initiative. Winning initiative at the beginning of the turn is very important allowing for example shooting first or distrupting enemy actions. Side loosing the initiative has to try to regain it. 

2 komentarze:

Stelker pisze...

System wygląda ciekawie z tego co pamiętam to w bardzo ciekawy sposób rozwiązano kwestię statystyk zastępując je rodzajami kostek i zasadą 4+

Cisza pisze...

Tak, bardzo dobre wg mnie rozwiązanie, które pozwala uniknąć gubienia się w statystykach, tabelach i modyfikatorach.